السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین..

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ . .


وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ . .


اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ . .


اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ . .


وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ(ع) . .



زندگی . .

زندگی را با چیزهای بسیار ساده پر باید کرد...


ساده‌ها،سطحی نیستند خرید چند سیب ترش میتواند به عمق فلسفۀ ملاصدرا باشد.


مشکل ما این نیست که برای شیرین‌ کردن زندگی،معجزه نمیکنیم،


مشکل ما این است که همان قدر که ویران میکنیم،نمی‌سازیم.


همانقدر که کهنه می‌کنیم،تازگی نمی‌بخشیم،

مانقدر که دور می‌شویم،بازنمی‌گردیم،

 همانقدر که آلوده می‌کنیم،پاک نمی‌کنیم.

همانقدر که تعهدات و پیمان‌های نخستین خود را فراموش می‌کنیم،آنها را به یاد نمی‌آوریم،

 همانقدرکه از رونق می‌اندازیم،رونق نمی‌بخشیم.

مشکل این است که از همه رویاهای خوش آغاز دور می‌شویم و این دور شدن به معنای قبول سلطه بیرحمانۀ زمانه است بر سر قول ‌و قرارهای نخستین نماندن باور پیرشدگی روح است و خواجه‌گی عاطفه...

عیب ندارد حوصله داشته باش،قیمت عشق همیشه بیش از تحمل آدمیزاد بوده است…

سخت است که زندگی را به یک عاشقانۀ آرام تبدیل کنی سخت است،


میدانم … باید اما...

" نادر ابراهیمی __ یک عاشقانه آرام "


خدایا شکرت . . :)

یک بعد از ظهر دلنشین آفتاب رو چند می خری؟

قیمت یک روز بارانی چنده؟ حاضری برای بوکردن یه بنفشه وحشی تو یه صبح بهاری یک چک پول بدی؟
پوستر تمام رخ ماه قیمتش چنده؟
اگه نصف روز هم بشینی و به نیلوفری که کنار جاده دراومده نگاه کنی،بوته اش ازت پول
بلیت نمی گیره . .

چرا وقتی رعد و برق میزنه،فرار میکنی؟!میترسی برق بگیرتت،نه . . اون میخواد ابهتش رو نشونت بده.آخه بعضی وقتا یادمون میره چرا بارون میاد،اینجوری میخواد بگه منم هستم . .


هیچوقت شده بگی دستت دردنکنه؟شده ازخودت بپرسی چرا تمام وجودش رو روی سره ما گریه میکنه؟ . .

هیچوقت شده از خورشید بپرسی که وقتی ذره ذره وجودش رو انرژی میکنه و به موجودات میبخشه،ماهانه چه قدر میگیره؟

چرا نیلوفر صبح باز مشه و ظهر بسته میشه؟ آیا بابت این کارش حقوق میگیره؟


تاحالا شده به خاطراینکه زیر یه درخت بشینی و به آواز بلبل گوش کنی،پول بلیت بدی؟


قشنگترین سمفونی طبیعت رو میتونی یه شب مهتابی کنار رودخونه گوش کنی...قیمت بلیتش هم دل تومن..!
توکه قیمت همه چیز رو با پول می سنجی !

تاحالا شده ازخدا بپرسی قیمت یه دست سالم چنده؟

چه قدر باید بابت اشرف مخلوقات بودنم پرداخت کنم؟

وخیلی پرسشها مثل این ... که شاید به ذهن هیچ کدوممون نرسه . .

اونوقت تو موجود خاکی،اگه یه روز یکی از دارایی هات رو ازت بگیرن،زمین و زمان رو به بد و بیراه میگیری . .
پشت قباله ات که ننوشتن اینه همه لطف‌ِ ،اگه صاحبش بخواد میتونه همه رو آنی ازت پس بگیره!!!

اگه روزی فهمیدی،یه لیتر بارون چنده؟ قیمت یه ساعت روشنایی خورشید چنده ؟

چه قدر باید بابت مکالمه روزانمون به خدا پول بدیم ؟


اون وقت میفهمی چرا تو این دنیا هستی !


خدایا ، شکرت . .

سکوت ِ من !


من میخواهم آن قدر سکوت را پیشه کنم. . 

تا نگویند نگفت نشنید نرفت . .

بگویند . .

گفت و شنید و رفت با سکوتش !


من میخواهم آنی باشم که همیشه آرزو داشتم. .

در سکوت. .

به ناگفتنی ها نجوا کنم. .

من میخواهم برهم. .

از کسانی که حرف چشم را نمی شنوند. .

من می خواهم بزدایم. .

غباری که از حرف های نگفته روی دلم باقی مانده. .


من میخواهم من باشم همین و بس. .

حال تویی که ندیدنی ها رو دیدی. .

نگفته ها رو میخوانی. .

راه نرفته ی من رو رفتی. .

بگو که من با سکوتم. .

گفتم و شنیدم و رفتم. .