چهارفصل زندگی


در کتاب چارفصل زندگی

صفحه ها پشت سر هم می روند

هر یک از این صفحه ها یک لحظه اند

لحظه ها با شادی و غم می روند

*

آفتاب و ماه یک خط در میان

گاه پیدا گاه پنهان می شوند

شادی و غم نیز هر یک لحظه ای

بر سر این سفره مهمان می شوند

*

گاه اوج خنده ی ما گریه است

گاه اوج گریه ی ما خنده است

گریه دل را آبیاری می کند

خنده یعنی این که دل ها زنده است

*

زندگی ترکیب شادی با غم است

دوست می دارم من این پیوند را

گر چه می گویند شادی بهتر است

دوست دارم گریه با لبخند را

مرا به خاطرت نگه دار


باز امشب دل من غرقِ گله شد

بی تاب و بی‌ رمق بی‌ حوصله شد

دردا که دوری دردا!

ای آرزوی فردا تو بیا تو بیا

نداری خبر ز حالِ من نداری

که دل‌ به جاده میسپاری

سحر ندارد این شبِ تار

مرا به خاطرت نگه دار

مرا به خاطرت نگه دار

سحر ندارد این شبِ تار

مرا به خاطرت نگه دار

مرا به خاطرت نگه دار

از من دیگر اثری در آینه نیست

پیدا کن تو مرا این فاصله چیست

ای معنی شعرِ ترِ من

پرواز جاری در پرِ من تو بیا تو بیا

سرگردانم بر سرِ کویت

شب می‌بارد از سرِ مویت

نداری خبر ز حالِ من نداری

که دل‌ به جاده میسپاری

سحر ندارد این شبِ تار

مرا به خاطرت نگه دار

مرا به خاطرت نگه دار

نداری خبر ز حالِ من نداری

که دل‌ به جاده میسپاری

سحر ندارد این شبِ تار

مرا به خاطرت نگه دار

مرا به خاطرت نگه دار

سحر ندارد این شبِ تار

مرا به خاطرت نگه دار


گروه چارتار

خودتان ...


یک چیزهایی را برای خودتان نگهدارید ؛


بگذاریدشان ته ته دلتان و شبی نصفه شبی بروید سراغشان و یادش کنید .


عکس هایی باید باشد که فقط خودتان ببینید .


ته شیشهء عطری که فقط خودتان بویش را به یاد داشته باشید...


یک حس هایی باید فقط مال خوتان باشد .


خساست کنید از بازگوییش . به کسی ندهید...


رفتنی اگر خواست برود بگذارید برود...اصرار نکنید به ماندنش...


اما خاطره ها را سفت بچسبید رها نکنید .


خاطره ها گاهی نیمه شبی که دیوانه شدید دستتان را میگیرد ، شک نکنید...


بعضی کلمات مال شما هستند . به دیگران ندهید .

عادت کنید کلمه ها را حراج نکنید . کلمات حرمت دارند .


کاربردشان را محدود کنید به دیگرانی که دوست تر میدارید .


تماشا کنید ، نبینید . گوش بسپارید ، نشنوید. لمس کنید ، به خاطره بسپارید .


نامه های کاغذی بنویسید . نترسید . بگذارید اشکی هم بچکد کاغذتان را خراب کند..


یاد بگیرید دل یک حجم ضربان دار کوچک است ، نشکنیدش غصه دارش نکنید .


اگر خط اشکی را روی صورتی میشود با انگشت اشاره پاک کنید ،دنبال دستمال کاغذی نگردید...


دنیا یک بار است . فردا صبح شاید نباشد .


نگذارید حسرت چیزهایی که در دستانتان بود یک عمر بماند بر دلتان...امروز را زندگی کنید...